Viața din spatele Covid-19: Echipa Mobilă și beneficiarii săi

După o primă săptămână de izolare și stare de șoc, când deja se suspendase activitatea școlilor și grădinițelor și se conturase modul de viață dictat de restricțiile de epidemie, Serviciul Echipă Mobilă și-a restructurat activitatea și a început a căuta modalități de a lua legătura cu beneficiarii și a le propune activități și consiliere prin telefon, prin viber, messenger, rețele de socializare, e-mail.

Principalii aliați – părinții, și-au asumat rolul de specialist ”de acasă” și ghidați de specialiștii Echipei Mobile, au realizat sarcinile incluse în planul de activitate. Vizitele la domiciliu au fost posibile peste ceva timp și doar cu un singur scop și o singură dată (maxim, de două ori) – livrarea ajutorului umanitar, a unor produse necesare familiilor, sau asistența acestora în accesarea serviciilor de care aveau nevoie (asistență socială, ajutor de șomaj, etc).

Ocupațiile specialiștilor de la distanță au fost orientate spre eliminarea deficiențelor de comunicare, antrenarea limbajului, completarea și dezvoltarea vocabularului, stimularea abilităților de interacțiune și comunicare efectivă. Psihopedagogul, psihologul, kinetoterapeutul recomandă părinților exerciții  de reabilitare a musculaturii, exerciții de dezvoltare a curiozității și imaginației. Specialiștii Echipei Mobile au demonstrat loialitate fiecărei familii aflate în asistență, s-au străduit să inducă senzația că nu sunt singuri, că nu e cazul să fie depresivi și să sufere în tăcere, dar să ceară ajutor, dacă se întâmplă să aibă neplăceri sau nesecități speciale. Apropo, cu una sau dou excepții, Specialiștii SEM au fost unicii oameni din afară, care au sunat în familiile beneficiarilor (majoritatea și beneficiari ai asistenței sociale de stat) și i-au întrebat dacă sunt bine în plan material, dacă au ce mânca, cu ce se spăla, sau de ce au nevoie pentru a face față izolării impuse. Mulți dintre părinți au rămas fără serviciu, pe perioada stării de urgență, or, lucrau la instituții care se închisese și nu li s-a păstrat salariul. Astfel au fost studiate condițiile de trai, iar 36 de familii au primit pachete cu produse alimentare, detergenți, vestimentație, birotica necesară pentru activitățile de acasă.

 

Nu e ușor pentru specialiștii serviciului să lucreze cu beneficiari de la distanță (regulamentul prevede consultații față-n-față cu familia și benficiarul direct), dar viața e imprevizibilă și uneori ne pune la încercare, iar noi ne-am străduit să facem față.

Vera Stahi, coordonatoare SEM, AO FCPS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2021. All rights reserved. Crafted with ♥ by Purple Media