Colaborarea dintre părinți și cadre didactice trebuie să se bazeze pe respect și empatie reciprocă

O ședință comună cu Participarea părinților și cadrelor didactice de sprijin din r. Criuleni a avut loc в формате онлайн, la care Participanții au discutat forme detensificare, colaborării pentru a atinge rezultatele dorite, asistența copiilor cu tulburări dezvoltare. Au Participat părinți și pedagogi, Educatori din localitațile Criuleni, Mășcăuți, Zăicana, Cimieni, и т. Д.

Evenimentul a fost moderat de către Ina Cazacu, координатор программы Educație Incuzivă в AO FCPS, и Mariana Mîțu, психолог в кадре Serviciului de Asistență Psihopedagogică (SAP) Criuresintechinença de la tempénée, co. tulburări de dezvoltare i organisarea processului education ».

Ина Казаку, координатор программы Educaie Incuzivă a dat tonul discuției, afirmând că orice formă de colaborare dintre părinți i cadre didactcie este benefică, atâta timp cât aceasta este constantă, ritmicende scopéré, bazenaa. Colaborarea este benefică, atunci când părintele știe ce așteptări – это cadrul didactic de la el și copil, i invers, când cadrul didactic înțelege starea, situația, fricile i frustrăă i frustrăă.

Мариана Мыцу, психолог SAP; A pus accent pe încurajarea Participanților la acest dialog, spunând că nici unei părți nu îi este ușor, tocmai de aceea este important ca alianța dintre părinte, profesor și copil să se constituie înte rabită arîna, aliena îte уход Favorizează comunicarea.

”Colaborarea trebuie sa o avem în toate relaţiile pe care le avem, nu doar în cele dintre părinţi şi pedagogi. Dar ce ne împiedica să comunicăm, să colaborăm? Poate nu ne oferim timpul necesar de care avem nevoie pentru a discuta? Poate lipsa interesului pentru discuție, lipsa voinței şi motivației pentru a colabora? »- întreba psihologul co-Participanții la edință.

Părinţii copilor cu tulburări deyvoltare spun că, de fapt, se simte oarecare insuficienţă a cadrelor didactice bine pregătite pentru a lucra cu copii cu boli genetice red sau cu tulburări de deyvoltare de altă natură. Pedagogii, la rândul lor, mai des indică asupra lipsei timpului necesar în graficul părintelui pentru a acorda copilului mai multă atenţie. Tocmai de aceea comunicarea dintre părţi trebuie să aducă doar beneficii, a fost endzia membersanţilor.

De fapt, abilitarea copiilor cu autism sau element de autism este scopul, включая acestora in instituțiile de învățământ, dar i încurajarea, împuternicirea părinților să fie cei mai includeziune socială. Edinţe similare au fost организовать în alte raioane ale ării, включая în acest proiect. 

Acest articol a fost realizat on cadrul proiectului »Ajutor pentru copiii cu autism (TSA) и более редкая генетика в Молдове» финансирует Agen Aia Cehă de Dezvoltare i Cooperare и внедряет Adra Republica Cehă cu i ADRA AutismOADRA.