Platformele regionale au luat sfârşit, iar proiectul va continua până la sfârşitul anului 2017

Vineri, 23 mai, la Leova, s-a desfăşurat ultima platformă regională de discuţii în cadrul proiectului “Parteneriate pentru incluziune”, implementat de către AO “Femeia şi Copilul-Protecţie şi Sprijin”. Reprezentanţi din domeniul învăţământului, cadrele didactice şi asistenţii sociali din comunităţile, implicate în proiect din raioanele Leova, Cimişlia, Cahul, Cantemir şi Hânceşti s-au întrunit să discute depsre procesul de incluziune, reuşite şi provocările, cărora urmează să le facă faţă în continuare.

În total, la cele şase platforme desfăşurate în republică, au participat 270 de personae, reprezentanţi a 26 de raioane, inclusiv cadre didactice din instituţiile preşcolare, implicate în proiect, specialişti din direcţiile de învăţământ, din serviciile de asistenţă prsihopedagogică, asistenţi sociali comunitari.

În cadrul platformelor echipele din localităţi au vorbit despre ce au reuşit să schimbe în urma participării la proiectul dat. Câteva spicuiri din discursurile participanţilor ne permit să înţelegem natura schimbărilor care s-au produs, în urma implementării proiectului. Un copil de patru ani cu paralizie cerebrală infantilă din Edineț a fost inclus în grădinița nr.2, datorită colaborării eficiente dintre actorii comunitari și responsabilizării familiei, dar şi profesionalismului cadrelor didactice. La Râşcani, un pedagog şi-a sporit competenţele în a aborda individualizat copiii cu dizabilităţi şi a reuşit să obţină incluziunea în grădiniţă a unui copil cu sindromul Down. Într-o grădiniţă din Donduşeni un copil de şase ani a fost evaluat cu ajutorul instrumentului “profilul copilului”, material preluat din Republica Cehă, lucru posibil datorită stabilirii unui parteneriat eficient cu familia şi acordului familiei pentru implicarea specialiştilor. La Briceni, Serviciul de Asistenţă Psihopedagogică a preluat modulul de formare aplicat de formatorii proiectului şi l-a replicat în alte grădinițe din raion pentru a crește calitatea incluziunii, or, cadrele didactice din grădinițe nu au beneficiat anterior de formări. Iar la Ocniţa, datorită proiectului, educatorii au reuşit să convingă o familie care educă o fetiţă de doi ani cu sindrom Down să o includă în grădiniţă.

Proiectul va continua până la finele anului, prin implicarea specialiştilor în ameliorarea cazurilor mai complexe ale copiilor cu dizabilităţi sau cu cerinţe educaţionale speciale, care necesită abordare mai specială pentru includerea în programele educaţionale de grădiniţă. În acest scop, proiectul prevede acoperirea a 96 de vizite de monitorizare ale specialiştilor în regiuni, la solicitarea direcţiilor educaţie sau a specialiştilor Serviciilor de Asistenţă Psihopedagogică.

Reportaj despre platforma de la Orhei – pe linkul de mai jos:

http://radioorhei.info/copiii-cu-ces-pot-fi-integrati-in-societate-exemple-concrete-la-orhei-audiofoto/

Detalii despre platforma din Bălţi – în reportajul de mai jos (linc).

 

 

© 2021. All rights reserved. Crafted with ♥ by Purple Media