Specialiștii Echipei Mobile se bucură de rezultate împreună cu familiile beneficiarilor

Serviciul Social Echipă Mobilă (SsEM) a făcut bilanțul activității în prima jumătate a anului 2022. Având 19 copii în asistență, constatăm că majoritatea copiilor și-au îmbunătățit abilitățile, grație planurilor individuale de intervenție elaborate și aplicate de către specialiștii SEM și părinții/familia beneficiarilor.

Unele rezultate survin mai greu, altele – mai repede, pentru că fiecare copil este un caz absolut individual și unic. Azi, însă, vă prezentăm istoriile a doi beneficiari. Rezultatele sunt, în primul rând, succesul beneficiarilor, de care se pot mândri și specialiștii, și părinții acestor minunați copii!

*****

C. este o fetiță adorabilă în vârstă de 5 ani. A fost luată în asistența Serviciului social “Echipă Mobilă” în ianuarie, 2022. Diagnosticată cu retard psihoverbal și autism, C. nu putea să se controleze, spunea puține cuvinte și acelea le pronunța greșit. Jocul nu era interesant pentru ea, reacționa nervos la fiecare refuz venit din partea membrilor familiei. După o evaluare inițială, C. a fost repartizată pentru ocupații cu terapeutul comportamental, specialista SsEM Dorina Ilieș.

Foto: imagine simbol

Primele activități ale specialistei au fost orientate spre stabilirea contactului visual cu beneficiara. După aceste luni de muncă, C. se uită în ochii interlocutorului când cere ceva și menține privirea pe durata de 3-4 secunde. A început a cere de la mama și folosește nu doar sunete, dar formulează propoziții de până la 5 cuvinte. Acum nu-i este deloc greu și iritant să spună “Dă-mi, te rog, ceai” or “Vreau apa”.

Terapeuta continuă să lucreze cu fetița asupra îmbogățirii vocabularului cu cuvinte noi: verbe, substantive și adjective, dar și asupra pronunțării corecte a cuvintelor. Un alt succes este creșterea puterii de concentrare a C.  Acum poate sta și câte jumătate de oră la masă asupra sarcinii și nu este o problemă! C. este o fetiță foarte deșteaptă! Are nevoie de doar câteva secunde să înțeleagă sarcinile vizuale. Daca îi este propus un șir de sarcini, și are un exemplu în față, celelalte le îndeplinește independent! De ceva vreme C. s-a lăsat interesată de jocurile de socializare cu frățiorul său mai mic. E un progres imens, căci inițial nici pe aproape nu-l suporta!

Toate aceste progrese se datorează și mamei fetiței asistate, care participă activ la instruirile oferite gratuit de către echipa SsEM. Și mama a progresat imens în ce privește comportamentul ei față de fiică!

*****

B., un băiețel cu diagnoza autism, avea 7 ani când a fost luat în asistența  Serviciului social “Echipa Mobilă” cu nouă luni în urmă.

La prima cunoaștere cu echipa serviciului nu vorbea și prezenta un comportament agresiv fizic față de persoanele din jur. Nu avea contact vizual cu oamenii de lângă el, nu se concentra decât la ceea ce-i plăcea. Era obsedat de mașinuțe pe care le ținea în mână în continuu. Pe de altă parte, prefer activități senzoriale de tipul desenatului cu acuarele, jucatul cu apă, modelare cu plastilină moale. Nu vroia să stea pe scaun la masă nici un minut! În loc de cuvinte, emitea doar sunete, adesea țipete, plângea, se arunca la pământ. Pe membrii familiei îi agresa permanent fizic, îi zgârâia violent, le provoca mereu vânătăi sau îi trăgea de păr. Dacă cineva îi cerea să facă ceva anume, reacționa prin a-l trage pe vorbitor de haine. Nu avea motivație intrinsecă pentru activități educaționale. Nu putea să țină o foarfecă corect în mâini și să taie.

Foto: imagine simbol

După aproape 9 luni de activități cu terapeuta comportamentală Dorina Ilieș, băiatul nu mai agresează fizic, iar dacă încearcă, se oprește singur! Stă la masă timp de 20 de minute după care are o pauza mică și iar se așează masă. Se concentrează asupra sarcinilor propuse de mămică, care se instruiește la rândul ei în cadrul Echipei Mobile în terapia comportamentală. B. a început să privească în alți ochi timp de până la 5 secunde. În loc să agreseze, poate să cuprindă persoana de la care cere ceva. Petrece timp cu alți copii. A progresat în comportament datorită faptului că familia lui s-a implicat foarte mult în orice activitate benefică băiatului, l-a implicat în activități cu alți copii, inițial cu persoane apropiate, dar acuma se joacă și cu copii de la terenul de joacă. B. a început a pronunța denumirea obiectelor pe care le vede în imagini, în cărți sau fișe. Poate să spună un cuvânt în 3 limbi. E fascinat de engleză și rusă. Pronunță și câte două cuvinte alături. Taie corect cu foarfeca și ține singur în măna hârtia pe care o taie în segmente drepte. A început să-și ajute mămică la treburile casnice: îi place să calce tricouri, să taie fructe pentru membrii familiei, ajută la spălatul hainelor.

Este un copil genial, care progresează rapid pe toate obiectivele educaționale și sociale.

Doina Lașcu, șef serviciu Echipă Mobilă, tel. 0248 20654

© 2021. All rights reserved. Crafted with ♥ by Purple Media