În ajunul sărbătorilor Pascale la Liceul Teoretic Maşcăuţi a fost organizat Teatrul Social cu subiectul „Drepturi egale la educaţie”.
Moderatorul Natalia Dimitraşco a ghidat activitatea de la egal la egal şi a permis tuturor copiilor prezenţi să se implice în activităţile practice comune şi de grup. Fiecare studiu de caz prezentat cu multă măiestrie de tinerii actori de la şcoala de Arte din or. Criuleni ilustra situaţii reale din viaţa copiilor cu dizabilităţi şi cerinţe educaţionale speciale, momente din viaţa şcolară, cotidiană şi de interacţiune cu comunitatea. De asemenea, după prezentare, în procesul de demascare, fiecare personaj a fost abordat individual şi explicat cu ajutorul facilitatorului.
Elevii spectatori şi cadrele didactice prezente şi-au exprimat dorinţa de a practica aşa gen de activitate în cadrul şcolii lor, la orele de clasă şi în activităţile extraşcolare. Grupurile de elevi au indicat regulile de comportament faţă de o persoană ce se confruntă cu o oarecare problemă de ordin social, economic, sănătate şi au analizat ce e bine şi ce e rău. În acelaşi context au fost rostite cu voce tare drepturile fiecărui copil inclusiv şi dreptul la educaţie în şcoala din comunitatea în care locuieşte. Astfel, copiii cu cerinţe educaţionale speciale din Liceul Maşcăuţi au primit o doză de curaj şi susţinere din partea colegilor.
În final participanţii şi-au exprimat prin diverse mesaje atitudinea vis-a-vis de importanţa desfăşurării teatrelor sociale în şcoală: „Să continuaţi mai departe activitatea teatrului social, că este foarte frumos şi util ceea ce faceţi”, „Vă mulţumim, mai veniţi pe la noi, (pentru AO FCPS Criuleni)”.
Activitatea s-a desfăşurat de către Asociaţia Obştească „ Femeia şi Copilul – Protecţie şi Sprijin” în cadrul proiectului „Incluziunea socio-educaţională a copiilor cu CES din raioanele Criuleni şi Dubăsari” cu suportul financiar al SMC/Sida şi sau IM (SOIR Moldova).
Larisa Moscalenco, coordonator program “Advocacy”